2019: Immuuntherapie

Van februari tot en met juni 2019 komen we weer met z’n allen in actie om samen kanker kansloos te maken. Jouw hulp, op welke manier dan ook, is onmisbaar. Samen steunen wij baanbrekend kankeronderzoek in het Erasmus MC. Klik hier voor meer informatie over de campagne van 2019.

2019 staat in het teken van Immuuntherapie

De opbrengst van de campagne van dit jaar wordt besteed aan de verdere ontwikkeling van immuuntherapie voor patiënten met kanker, een veelbelovende onderzoeksrichting. Prof. dr. Ivo Touw: “Onderzoekers van het Erasmus MC hebben al een belangrijke rol gespeeld bij de studies leidend tot registratie en toepassing van immuuntherapeutische middelen. Maar er zijn nog veel nieuwe vormen van immuuntherapie die nu nog zeer experimenteel zijn; deze willen wij in het Erasmus MC verder ontwikkelen zodat ze met succes toegepast kunnen worden in de kliniek. Denk hierbij vooral aan vaccinaties met immuuncellen of behandeling met oncolytische virussen (virussen die specifiek tumorcellen doden).”

Volg dit project

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen van dit project. Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

Wij delen je gegevens met niemand en je kunt je altijd afmelden