• Geven is goud

Raemon Sluiter

Ja, ik doneer

€

Wil je doneren voor een project?

Wil je doneren ter ere van iemand?

Mijn gegevens

Mijn betaalwijze

Je bent bijna klaar!

Maak kanker kansloos

Maak Kanker Kansloos 2019: van februari tot en met juni 2019 komen we weer met z’n allen in actie om samen kanker kansloos te maken. Jouw hulp, op welke manier dan ook, is onmisbaar. Samen steunen wij baanbrekend kankeronderzoek in het Erasmus MC. Klik hier voor meer informatie over Maak kanker kansloos 2019.

2019 staat in het teken van Immuuntherapie
De opbrengst van Maak kanker kansloos 2019 wordt besteed aan de verdere ontwikkeling van immuuntherapie voor patiënten met kanker, een veelbelovende onderzoeksrichting. Prof. dr. Ivo Touw: “Onderzoekers van het Erasmus MC hebben al een belangrijke rol gespeeld bij de studies leidend tot registratie en toepassing van immuuntherapeutische middelen. Maar er zijn nog veel nieuwe vormen van immuuntherapie die nu nog zeer experimenteel zijn; deze willen wij in het Erasmus MC verder ontwikkelen zodat ze met succes toegepast kunnen worden in de kliniek. Denk hierbij vooral aan vaccinaties met immuuncellen of behandeling met oncolytische virussen (virussen die specifiek tumorcellen doden)”.