Stem op de Daniel den Hoed Stichting

De Daniel den Hoed Stichting is een van de 20 genomineerden voor de NRC Charity Awards 2017. Dat betekent dat de Daniel den Hoed Stichting uit circa 260 inzendingen is gekozen om een advertentie en een banner te laten ontwikkelen door studenten van de Willem de Kooning Academie. De studenten Diederik Mulder en Tom Sibma hebben deze advertentie ontwikkeld.

Vanaf 24 juli worden alle advertenties geplaatst in NRC Handelsblad. Op vrijdag 4 augustus verschijnt de advertentie van de Daniel den Hoed Stichting.

Publieksprijs
Een vakjury maakt eind augustus bekend welke advertentie de beste is. De Daniel den Hoed Stichting dingt ook mee naar de publieksprijs, die verloopt via een online stemprocedure. Stemmen kan op www.nrccharityawards.nl tot en met donderdag 17 augustus.

Omschrijving actie: Steun de Jas van Daniel
Achter de witte laboratoriumjas schuilt een onderzoeker die gedreven de strijd aangaat met kanker. Deze advertentie is een ode aan die onderzoeker.

Wetenschappers over de hele wereld werken samen om van kanker een chronische ziekte te maken. Zij maken er hun levenswerk van om stapje voor stapje de kans op genezing groter te maken. In de nieuwe campagne verbinden we donateurs aan het wetenschappelijk onderzoek naar kanker, door de namen van deze donateurs in het label van de labjas te plaatsen. Zo geven donateurs zichtbaar de wetenschappers een steuntje in de rug. We nodigen dus iedereen uit onze gepassioneerde en talentvolle onderzoekers te steunen via www.maakkankerkansloos.nl.

Actie
Wil jij onderzoek naar kanker steunen? En tegelijk wetenschappers die dit onderzoek doen een zichtbaar steuntje in de rug geven? Steun dan de Jas van Daniel. Elke steun wordt zeer op prijs gesteld. Bij een gift van € 500 of meer komt jouw naam in het label van een echte labjas. Er komen maximaal 10 namen op het label van één jas. Wanneer de jas met label gereed is, nodigen wij jou van harte uit de labjas zelf te komen bekijken en een bezoekje aan onze laboratoria te brengen.