“Rotterdamse DJ’s battlen in BED tegen kanker”

“Op 18 mei, 25 mei en 1 juni gaan aspirerende DJ’s van de Hogeschool Rotterdam de strijd met elkaar aan in club BED. Zij gaan strijden voor een plek op de line-up van het benefietfeest in de Maassilo op 9 juni voor Daniël den Hoed Stichting. De Battle010 staat dan ook geheel in het teken van de strijd tegen kanker.”

Feesten is een groot onderdeel van de studentencultuur. Dit zette de initiatiefnemers dan ook aan het denken; “waarom bundelen wij onze krachten niet om te feesten voor een goed doel?” Er komt immers een immense synergie vrij bij een feest en juist die kracht kan gebruikt worden in de strijd tegen deze ziekteMet dit gedachtegoed zijn de studenten op zoek gegaan naar bondgenoten; eendracht maakt macht! Zo is het idee ontstaan om als Rotterdammers de handen ineen te slaan voor het Rotterdamse goede doel de Daniël den Hoed Stichting.

De Daniel den Hoed Stichting haalt geld op voor meer wetenschappelijk onderzoek in het Erasmus MC Kanker Instituut. Het doel van de Stichting is dat iedere patiënt een unieke behandeling op maat krijgt, aan de hand van de meest recente wetenschappelijke resultaten. Onder de kreet “Samen maken we kanker kansloos” roept zij iedereen op om bij te dragen aan de strijd tegen kanker.

Het unieke aan het concept Battle010 is dat de studenten zelf onderling battlen via een DJ contest, welke gehouden wordt in club BED. De 1e ronde van de contest bestaat uit 3 dagen; 18 mei, 25 mei, 1 juni en 8 juni. De beste DJ’s strijden dan voor een plek op de line-up van het eindfeest in Maassilo. De winnaar zal een uur lang draaien in Maassilo voor de nog bekend te maken ‘’headliner’’.

Een driekoppige jury zal beslissen welke DJ’s kans maken op die felbegeerde plek op de line-up van het eindfeest Battle010. De jury zal bestaan uit house resident DJ Yücil van club BED, Ruby Olivier Ketting (oprichter van Just For The Record, de initiatiefnemer vanuit de Rotterdamse ondernemers) en uit niemand minder Jack $hirak, de producer van hiphop artiesten zoals Ali B, Ronnie Flex & Lil’kleine.