Jurjen Versluis wint Daniel den Hoed Award

Mooi moment Nr. 5: Jurjen Versluis wint de Daniel den Hoed Award!

Het afgelopen jaar hebben wij veel mooie dingen kunnen realiseren met de opbrengst van Maak Kanker Kansloos.  Zo hebben wij in 2019 niet één maar twee Daniel den Hoed Awards mogen uitreiken! ⁠Eén van de jonge onderzoekers die de Award in ontvangst mocht nemen was Jurjen Versluis.

Jurjen Versluis winnaar Daniel den Hoed Award

Jurjen Versluis is internist-hematoloog en verbonden aan de afdeling hematologie van het Erasmus MC. Hij promoveerde in 2017 cum laude aan de Erasmus Universiteit op het onderwerp: “Allogene stamceltransplantatie bij patiënten met acute myeloïde leukemie – een toegespitste benadering”.

Met het budget van de Daniel den Hoed Award zet hij zijn onderzoek naar de toepassing van allogene stamceltransplantatie bij oudere patiënten voort. Hij gaat een innovatief en complex risico model ontwikkelen om artsen en patiënten beter te informeren over behandelingskeuzes tijdens het intensieve traject van een oudere acute myeloïde leukemie patiënt.

Niet één, maar twee Daniel den Hoed Award’s in 2019

Het Daniel den Hoed Fonds steunt wetenschappelijk kankeronderzoek in het Erasmus MC en reikt ieder jaar de Daniel den Hoed Award uit aan jonge, talentvolle, artsonderzoekers in het Erasmus MC Kanker Instituut. In 2019 werden er maar liefst twee Awards uitgereikt; aan Jurjen Versluis en aan hoofd-hals chirurg Stijn Keereweer.

Benieuwd naar andere mooie momenten die mogelijk zijn gemaakt door Maak Kanker Kansloos?

Lees hier meer over de aanschaf van de Light Sheet Microscoop, onderzoek naar immuuntherapie of het lopende kankeronderzoek van professor Roland Kanaar.