Mooi moment Nr. 2: Stijn Keereweer wint de Daniel den Hoed Award!

Wij willen in deze onzekere tijd niet alleen stil staan bij de negatieve gebeurtenissen in de wereld, maar ook de positieve momenten koesteren. Daarom blikken wij terug naar wat wij hebben kunnen realiseren met de opbrengst van Maak Kanker Kansloos van het afgelopen jaar. ⁠Een van die positieve momenten was toen wij Stijn Keereweer de Daniel den Hoed Award mochten overhandigen!

Stijn Keereweer winnaar Daniel den Hoed Award

Stijn Keereweer is hoofd-hals chirurg en een jonge, talentvolle, onderzoeker in het Erasmus MC Kanker Instituut. Met zijn baanbrekende onderzoek heeft hij het afgelopen jaar de Daniel den Hoed Award toegekend gekregen.

“De zorg voor hoofd-hals kanker patiënten moet en kan beter!”, aldus Stijn.
“Dagelijks zie ik als hoofd-hals chirurg van dichtbij de verwoestende werking die deze ziekte heeft op patiënten en hun omgeving. De enige factor die ik als chirurg kan beïnvloeden is het zo goed en volledig mogelijk wegsnijden van de tumor, met daarbij zoveel mogelijk behoud van functionaliteit en cosmetiek in het hoofd-hals gebied”.

Dankzij de bijdrage van de Erasmus MC Foundation – Daniel den Hoed Fonds kan Stijn onderzoek doen naar een nieuwe, innovatieve combinatie van twee optische technieken (fluorescentie-geleide chirurgie en Raman spectroscopie) die chirurgen in staat stelt om tijdens de operatie mondholte tumoren beter volledig te kunnen verwijderen.

Daniel den Hoed Award

In 2014 werd de eerste Daniel den Hoed Award uitgereikt, ter ere van de 100ste verjaardag van de Daniel den Hoed Kliniek. Het Daniel den Hoed Fonds reikt deze prijs – ter waarde van € 250.000 – uit aan jonge, talentvolle, gepromoveerde onderzoekers.

Het Daniel den Hoed Fonds steunt wetenschappelijk kankeronderzoek in het Erasmus MC. Het Erasmus MC Kanker Instituut staat in Nederland en internationaal bekend om hoogwaardig, innovatief onderzoek gecombineerd met state-of-the-art behandeling van elke patiënt.