Lancering ‘Borst vooruit’

Bij de start van de wereldwijde borstkankermaand oktober is vandaag op de Erasmus Universiteit Rotterdam een boek door en voor vrouwen met borstkanker gepresenteerd.

Ervaring
Een op de acht vrouwen krijgt borstkanker. Internist-oncoloog Agnes Jager van het Erasmus MC: “We kregen regelmatig vragen die verder reikten dan de ziekte zelf. Door onze jarenlange ervaring konden we op veel vragen een antwoord geven, maar soms ook niet. We beseffen dat alleen de échte ervaringsdeskundigen, die misschien wel in dezelfde ruimte in de behandelstoel zaten, daar wél iets over konden zeggen.”

Steun
Het boek ‘Borst vooruit’ is gemaakt in samenwerking met het Academisch Borstkankercentrum Erasmus MC-Havenziekenhuis. In het boek vertellen 64 vrouwen met borstkanker hun verhaal over angsten, onzekerheden, keuzes, kinderen, afscheid nemen, werk en seksualiteit. Met hun ervaringen en adviezen hopen zij andere vrouwen tot steun te zijn.

Online
Op vrijdag 2 oktober is ‘Borst vooruit’ gepresenteerd op Campus Woudestein. Het boek is vanaf vandaag dan ook online en in verschillende boekhandels in Nederland te verkrijgen.