Familiedag De Haagse Hoed en eerste editie van de Haagse Hoed Challenge groot succes

In het weekend van zaterdag 30 september en zondag  oktober organiseerde de BIZ Frederik Hendriklaan een familiedag vol gezelligheid, live muziek en leuke sport en spelactiviteiten. Deze dag stond in het teken van De Haagse Hoed, de Haagse tak van de Daniel den Hoed Stichting.

Met behulp van vele sponsoren en vrijwilligers kleurde de Fred groen/geel. Er stonden springkussens, stormbanen, een fietsparcours en nog veel meer toffe activiteiten. Op het podium vonden naast verschillende muziekoptredens ook de Hoedenparade en de bakwedstijd plaats.  Een show met meer dan 50 hoeden, gemaakt door leerlingen van het Maris college en het Heldring college leverde een enthousiast applaus op voor de enorme inzet en creativiteit van de leerlingen. Naast deze hoedenparade heeft het Maris College, met allerlei verschillende acties op school, ook nog een bedrag van € 20.000,00 opgehaald!

De familiedag, was naast een gezellige dag, vooral een dag om geld op te halen voor onderzoek naar kanker. De opbrengst van de activiteiten en verkoop van de loten gingen allemaal letterlijk in de Haagse Hoed.

De dag voorafgaand aan de familiedag werd het startschot gegeven voor eerste editie van de Haagse Hoed Challenge. Een 24-uurs wielertocht dwars door Den Haag waaraan ca. 20 wielerteams deelnamen. De finish vond plaats op zondag 1 oktober. Respect voor alle deelnemers, die niet zich niet alleen in het zweet gewerkt hebben, maar ook nog  eens € 7500,00 bij elkaar hebben gefietst! En daarbij stopte het fietsen niet. Statensport haalde € 3000,00 op met een 3 uur durende spinningsmarathon tijdens de Familiedag.

Vrijdagmiddag 6 oktober overhandigde initiatiefnemer Robert ’t Hart (BIZ Frederik Hendriklaan) de cheque met daarop het prachtige bedrag van € 35.465,67  aan de Daniel den Hoed Stichting.  Met deze bijdrage kunnen wij weer een stap maken in ons onderzoek naar de oorzaken en behandelingen van kanker.

Iedereen die belangeloos heeft meegewerkt aan de Haagse Hoed Familiedag en de Haagse Hoed Challenge, het BIZ bestuur Frederik Hendriklaan, ondernemers, vrienden van de Fred, leerlingen en docenten van het Maris college en het Heldring college heel hartelijk bedankt voor jullie inzet en de mooie opbrengst!