75.000 duimen omhoog voor t-shirts

Op Koningsdag werden door heel Nederland tienduizenden RUMAG-shirts uitgedeeld in ruil voor een post met de hashtag #schoonisvaniedereen, om op ludieke wijze aandacht te vragen voor een schoon Nederland.

De bewustwordingsactie is echter ook een actie van Rumag en schoonmaakbedrijf Hago om op een positieve manier een sponsorbedrag bij elkaar te krijgen voor het Daniel den Hoed Fonds. De hashtag staat ook voor een andere gedeelde verantwoordelijkheid: iedereen een kans geven op een schoon, kankervrij lichaam.

Op het shirt stond enkel een hoedje afgedrukt als stille hint – het logo van het Daniel den Hoed Fonds, een stichting die geld ophaalt voor meer wetenschappelijk onderzoek in het Erasmus MC Kanker Instituut.

Voor elk uitgedeeld shirt doneerde Hago Nederland een bedrag aan het Daniel den Hoed Fonds, dat in totaal uitkwam op € 7.500 euro.

Dit is bekend gemaakt via een social media post met de oproep dat volgers van RUMAG dat bedrag konden verhogen middels een like, share of reactie op hun post.

Dit leidde tot een totaalbedrag van maar liefst € 15.000 dat gedoneerd wordt aan het Daniel den Hoed Fonds.