36 AGF’ers fietsen tegen kanker

Op zaterdag 5 september fietsten 36 Freshriders dé pre-ride van de AGF sector, de Freshride. Ook dit jaar streden zij tegen kanker met het thema ‘Slapen bij de boer’. Zaterdag om 8 uur gaf het hoofd van het Erasmus MC Kanker Instituut, prof.dr. Pieter Sonneveld, het startschot aan de Freshriders.
De deelnemers, onder wie veel telers en medewerkers van bedrijven uit de AGF-branche, kwamen vanuit Maasdijk via Amsterdam, Enkhuizen en Medemblik bij de boer in Middenmeer. Op dat laatst genoemde punt was een feestelijke opening van het aardwarmteproject van onder andere diverse Harvest House telers.

Cheque
De deelnemers van de Freshride hebben met elkaar €20.000 opgehaald voor het goede doel. Prof.dr. Pieter Sonneveld nam de cheque in ontvangst van Gerard de Haas, één van de organisatoren van de Ride

Verkoop groentekisten
De Freshride is een initiatief van TNI en Harvest House om als AGF sector de strijd aan te gaan tegen kanker. De deelnemers van de Freshride proberen zoveel mogelijk geld op te halen door de verkoop van groentekisten. Een aanzienlijk deel van de opbrengst komt ten goede aan de Daniel den Hoed Stichting. Hiernaast worden ook lokale goede doelen gesteund door de Freshride.

Meer informatie op www.freshriders.nl.